maandag 23 februari 2009

Verboden

In Nederland zijn best wel wat dingen verboden. Zo is het verboden om te hard te rijden, verboden om zonder kaartje te kopen te parkeren, maar ook verboden om te roken in café's.

Het zogenaamde rookverbod zorgt in veel café's voor ophef. In de carnavalsoptocht van Heerlen was dit vanmiddag ook goed terug te zien. Veel wagens, groepen en einzelgängers gingen op het rookverbod-thema in.

Zelf ben ik absoluut geen voorstander voor roken en vind ik iedereen die rookt maar stinken. Ik hou wel van een rookvrije kroeg. Maar ik kan ook wel begrijpen dat rokers in sommige kroegen (daarmee bedoel ik niet specifiek D'n Aezel, maar ook ieder ander willekeurig café) flexibel omgaan met het rookverbod. Want ach, alles wat verboden is, is toch juist leuk?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten