donderdag 17 september 2009

Eenrichting


Als ik een voorwerp moest kiezen waar ik op dit moment het gelukkigst mee ben in mijn leven dan is het wel mijn fiets. Na jaren zonder fiets geleefd te hebben, heb ik een paar weken geleden de grote stap gezet om naar de fietsenmaker te gaan en me weer een fiets aan te schaffen.

In Hilversum kun je namelijk niet zonder een fiets. Met de auto ben ik drie kwartier onderweg om op het mediapark te komen, met de fiets doe ik er maximaal twintig minuten over.

Het hele dorp zit namelijk vol met eenrichtingsstraten, waardoor je als automobilist alleen maar rondjes blijft rijden en geen idee hebt waar je ergens verblijft. Daarnaast heb ik me laten vertellen dat de gemeente Hilversum het fijn vind om een keer per jaar de rijrichting van vele eenrichtingsstraten maar weer eens om te draaien. Daarnaast is iedere week weer een ander stuk van de randweg afgesloten, waardoor je ontdekkingstocht naar nog meer eenrichtingsstraten alleen maar groter wordt.

Nee, ondanks de tegenwind en weigerende versnellingen ben ik heel blij met mijn fiets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten