donderdag 16 juli 2009

Blief bie de mam


De Janse Bagge Band weet me meestal wel te inspireren met hun nummers. Zo ook het nummer "Blief bie de mam".

Vanaf september ga ik stage lopen bij Technicolor, een bedrijf op het Hilversumse mediapark. Omdat het bijna niet te doen is om iedere dag op en neer te reizen vanuit Zuid-Limburg, zal ik binnen nu en anderhalve maand "de mam" moeten verlaten.

De mam verlaten brengt een hoop met zich mee. De serieuze zoektocht naar een kamer in en om Hilversum duurt al even voort, maar tot nu toe zonder resultaat. Voor een kamer waar ik niet eens rechtop kan staan, betaal je je al blauw. Volgens mij is de hele "kamerverhuur-wereld" zo ingesteld dat studenten toch een slaapplek nodig hebben en uiteindelijk toch wel de volle mep voor die 8 vierkante meter puinzooi betalen.

Ook de woningvereniging probeert hun slag te slaan door de hoofdprijs te vragen en daarnaast hele vreemde clausules in hun contracten op te nemen, waarbij de gemiddelde student niet eens doorheeft dat hij hard genaaid wordt.

Later als ik groot en sterk ben ga ik in ieder geval geen bezemkasten verhuren aan studenten. Dan zou ik mezelf bijzonder schuldig voelen. Nee, ik ben geen fan van maffia-praktijken.

Maargoed, nu nog even anderhalve maand doorbijten. Binnen die tijd vind ik vast wel iets acceptabels. En zo niet... Dan laat ik me gewoon 2 jaar lang vies oplichten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten