zondag 5 april 2009

Gratis

Deze week kreeg ik de vraag of ik zin had om mee te gaan naar Van Dik Hout in de schouwburg van Sittard. Van Dik Hout, verder dan "Stil in mij" kwam ik zo 1, 2, 3 niet, maarja het waren vrijkaarten en Nederlandstalige muziek is altijd wel leuk dacht ik.

Aangekomen in de schouwburg bleek de zaal zeer dunbevolkt te zijn. Zou ik spijt krijgen dat ik mee ben gegaan? 

Nee! Echt niet! Nu, een half uur na afloop van het optreden, ben ik nog steeds zwaar onder de indruk van de kunsten van deze band. Wat is het mooi dat een band waarvan ik weinig werk kon mij toch kippenvel wist te bezorgen.

Een mooie afwisseling tussen eigen werk, vertaalde covers, ingetogen nummers, uitbundige feestmuziek. Dit zat goed in elkaar. En wat een verrassend goede muzikanten ook.

Als zanger Martin de volgende keer zijn gedichtenbundels thuislaat, overweeg ik de volgende keer zelfs een kaartje te kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten