vrijdag 17 april 2009

Life is just an illusion

Gisteren was ik aan het werk bij een groot congres dat geopend werd door Sittah's Angels (wereldkampioene illusionisme). Na alle repetities en de echte opening kwam ik er toch achter dat het wereldkampioenschap illusionisme niet bijzonder veel voorstelt.

Natuurlijk heb ik respect voor Sittah en haar Angels. Ik doe het ze zeker niet na, ik ben daar gewoon te lomp voor. Maar door veel oefenen, lief lachen en leuk dansen trapt iedereen in je act.

Het "bezeiken" van mensen is heel makkelijk. Als je ziet hoe gemakkelijk een illusionist zijn publiek overtuigt van zijn/haar kunsten, ga ik me afvragen hoe vaak ik in het dagelijkse leven wordt overtuigd van dingen die niet helemaal kloppen.

Volgens mij is het hele leven gewoon een illusie, tenzij je er echt in geloofd. En tsja, door de juiste personen op de juiste plek tegen te komen geloof je er vanzelf wel in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten