zondag 29 maart 2009

Tijd

Tijd. Een van de meest besproken onderwerpen ever. Hoe laat ben je thuis? Kun je om 3 uur bij me zijn? Om kwart over 6 gaat mijn wekker. Heb je vanavond tijd?

Meestal ben ik vrij flexibel qua tijd. Ik probeer als ik een afspraak heb altijd wel op tijd te komen, alhoewel een "Limburgs kwartiertje" op zijn tijd er wel eens bij in kan schieten.

Als ik over de tijd ga nadenken, is het eigenlijk maar belachelijk. Waarom maakt iedereen zich toch zo druk om de tijd? Maarja, de maatschappij kan nu eenmaal niet meer zonder tijdsbesef.

Zo besefte ik me zojuist dat ik, als ik tijd heb, nog even alle klokken in huis een uur vooruit moet zetten. En waarom? Omdat een of andere Engelander zich dat ooit bedacht had. Naja, ik slaap er vannacht echt niet minder om, maar ik ben wel even "d'r tied kwiet".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten