vrijdag 8 mei 2009

Cabrio's zijn hip


Toen mijn vader vorig jaar midden in de winter aankondigde dat hij zich een cabrio ging kopen, heb ik hem eerst heel erg uitgelachen. Wie koopt er nu een cabrio, terwijl hij/zij in Nederland woont? Het land waar je maar 3 dagen in het jaar met open dak kunt rijden...

Nu het lente is en al de nodige warme dagen voorbij zijn moet ik mijn mening toch echt bijstellen. Hoe vaker ik in mijn vaders auto rijd, hoe leuker ik hem vind. Alle vooroordelen die ik over de lelijke Ford Focus cabrio had, zijn voltooid verleden tijd. Hij is helemaal niet lelijk, nouja hij is lelijker dan de sportievere Focus-modellen maar hij is niet overdreven lelijk.

Mijn vaders cabrio rijdt als een zonnetje, graag ga ik met hem van A naar B en ook nog terug. In de winter met gesloten dak en de stoelverwarming op standje 5, en in de lente gaat het dak eraf en gaan alle remmen los.

Ik twijfel nog wat ik het leukste vind aan papa's cabrio. Zou het met zonder dak ijsjes eten zijn? Nee, ik weet het zeker. Het leukste aan cabrio's is na een warme dag 's nachts met open dak naar een schitterende sterrenhemel te kunnen kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten