dinsdag 19 mei 2009

Raoul de Leeuw


Nee, ik ben niet de broer van Paul de Leeuw. Mijn sterrenbeeld is wel leeuw. Als ik kijk naar de astrologische eigenschappen van een leeuw twijfel ik soms of mijn ouders of de medewerker van de burgerlijke stand zich niet een maandje hebben vergist. Maar ik ga er in principe vanuit dat ik toch gewoon een leeuw ben.

Ik hecht niet heel veel waarde aan het lezen van horoscopen, maar doe het stiekem toch iedere ochtend. Het leuke is dat de Spits en de Metro me vaak een compleet tegenovergestelde daghoroscoop voorschotelen. Wanneer ik deze 2 horoscopen combineer, lijken ze echter wel altijd te kloppen.

Hoe komt dit? Dit komt doordat je astrologie op meerdere manieren kunt interpreteren. Wanneer Mars vandaag in het sterrenbeeld Leeuw staat kan de ene astroloog dit interpreteren als een extra kracht van Mars voor de Leeuw. De ander kan het zo interpreteren dat de Leeuw vandaag zal strijden voor iets.

Op deze manier krijg je twee compleet verschillende daghoroscopen, maar over beiden valt wel iets te zeggen.

En ach, of het nu allemaal klopt of niet, ik krijg wel weer 5 minuten van mijn treinreis om. Soms zelfs gecombineerd met een goed gevoel, wie wil dat nu niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten