vrijdag 1 mei 2009

Liefde is...

Toen ik vandaag een ijsje ging eten in een gerenomeerde "Preuverie", moest ik denken aan de wachtkamer van de tandarts. Op een tafeltje lagen allemaal nietszeggende tijdschriften op een hoop, klaar om gelezen te worden onder het genot van een lekker ijsje.

Nadat ik eindelijk aan de beurt was, ja in "Preuverien" is het altijd erg druk, bestelde ik me een ijshoorntje met een bolletje banaan en een bolletje aardbei. Het leuk mijsje aan de andere kant van de balie wist me te vertellen dat het bananenijs van verse bananen gemaakt was, ondanks dat het een vreemde kleur had. Zo vreemd vond ik de kleur van het ijs eigenlijk niet. Stiekem interesseerde de kleur me ook niet heel veel. Het leuk mijsje lachte, ik gaf haar een 2 euro muntstuk en kreeg nog 20 cent wisselgeld terug.

Met mijn ijsje ging ik weer in de wachtkamer zitten, ik nam een eerste hap en was verkocht. Dit was het lekkerste ijs dat ik ooit gegeten had. Ik denk zelfs dat dit niet door het leuk mijsje kwam, maar dat het ijs echt lekker was. Mijn ijsmaatjes genoten ondertussen ook zichtbaar van hun ijs. Heerlijk om met z'n allen zo'n ijs te mogen "preuven".

Ondertussen nam ik een "Plus"-magazine van de stapel in de wachtkamer en las ik verhalen voor en door 50+ers. Zo leerde ik wat echte liefde is. Liefde is... samen naar bed gaan, ondanks dat je favoriete serie op tv is en je deze erg graag wil zien.

Ik denk dat de schrijfster van dit artikel het mis had. Liefde kan ook samen op een matras liggen, kijkend naar je favoriete tv-serie, via een beamer op het plafond zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten