zondag 14 juni 2009

Biometrie


Een goede vriend van me studeert biometrie. Voordat hij vorig jaar besloot om voor deze studie te kiezen, had ik er nog nooit van gehoord. Het bleek iets nieuws te zijn. Biometrie is namelijk de schakel tussen mens en techniek. Biometriologen, of hoe op Biometrie afgestudeerde mensen ook mogen heten, verdienen hun geld door apparatuur voor medische toepassingen te ontwikkelen, maken, onderhouden, enzovoorts.

Terwijl ik in mijn bed lig heb ik een geniaal idee waar mijn goede vriend wellicht veel geld aan kan gaan verdienen. Omdat ik niet de lulligste ben deel ik dit idee niet alleen met hem, maar met de hele wereld. Ik hoef er geen geld voor, geen patent op mijn naam. Nee, het enige wat ik vraag is een gratis eerste exemplaar van mijn uitvinding.

Wat is mijn uitvinding dan? Nou... Ik ben op zoek naar een schakelaar die, het liefst draadloos, aan mijn hoofd gekoppeld zit waardoor ik als ik in bed lig de gedeeltes van mijn hersenen die ik op dat moment niet nodig heb kan uitschakelen. Zodat ik meteen als ik in bed lig in slaap val en niet eerst nog ga denken aan honderden dingen die er op het moment dat ik wil gaan slapen toch niet toe doen.

Het enige nadeel aan mijn schakelaar is dat ik nooit meer zo'n geniaal idee als dit zal bedenken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten