woensdag 17 juni 2009

De liefde voor muziek



Ik ben verliefd! Mja what's new? Iedereen is wel eens verliefd. Ja dat is waar, maar ik ben 24/7 verliefd en ook altijd al geweest. Wie is de (on)gelukkige? Op die vraag zijn meerdere antwoorden mogelijk...

Nee, ik ben geen slet. Wat dan wel? Ik ben verliefd op muziek. En dan ook nog in de breedste zin van het woord. Alles wat een klein beetje melodisch klinkt, zou ik zo verliefd op kunnen worden.

Waarom deze liefde? Omdat muziek iets met me doet. Het is een gevoel dat moeilijk te beschrijven is, net als liefde tussen personen. Je voelt dat je verliefd bent maar kunt niet uitleggen waarom.

Een ding is wel zeker. Ik val niet alleen op een lekkere melodie. Nee, vooral nummers met inhoud doen het goed in mijn muziek top 10. En ja, ik luister ook genoeg baggermuziek, maar dat is aleen om mijn echte muzieksmaak te camoufleren.

Hoe dan ook, muziek doet iets met me. Voel ik me kut, zet ik muziek op die ik relaxed vind en voel ik me binnen no-time stukken beter. Voel ik me goed, luister ik vrolijke muziek en blijf ik me goed voelen. Heb ik zin om depri te zijn, dan heb ik ook daar weer muziek voor.

En ja, mijn 24/7 liefde voor muziek kan ook gewoon gecombineerd worden met de liefde voor een vrouw. Want ja, muziek kan natuurlijk niet strijken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten