maandag 29 juni 2009

Hier aan de kust, de zeeuwse kust


Dit weekend ben ik als bezoeker naar het door Blof georganiseerde festival "Concert at Sea" geweest. Op de Brouwersdam (onderdeel van de Delta-werken, voor de geschiedenisfreaks) stonden in twee dagen tijd 80.000 mensen te springen en te genieten van de klanken van onder andere Racoon, Blof, Ilse DeLange en Marco Borsato.

Ik ben wel vaker op een festival geweest, maar nog nooit was ik zo onder de indruk als van "Concert at Sea". Half Zeeland was afgezet voor auto's, waardoor ik dacht dat we nooit op de Brouwersdam terecht zouden komen. Maar niets was minder waar. Grote borden brachten ons naar een parkeerplaats, 20 minuten rijden vanaf de Brouwersdam. Een heel peloton pendelbussen bracht ons van en naar de dam.

Op het festivalterrein hing een heel intiem sfeertje. Ik heb geen enkele ruzie gezien en iedereen genoot zichtbaar aan de Zeeuwse kust.

Mijn hoogtepunt op CAS was toch wel het optreden van Marco Borsato. Zijn eerste festivaloptreden in dertien jaar was volgens hem zelf ook een gigantisch succes. Dit kan ik echt beamen. Ik raad iedereen die ooit in de gelegenheid komt om een concert van Marco en zijn voltallige band te bezoeken echt aan om het te doen!

En nu... Heb ik heimwee naar Zeeland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten