zondag 7 juni 2009

Hubse al gesjreve?


Hubse al gesjreve
Vievenzeventig breve
Hubse al gesjreve
Vievenzeventig breeve
Hubse al gesjreve
Dan schrief mar opnuj

Solliciteren. Iedereen solliciteert wel eens. In deze tijden van economische crisis zullen velen een dagtaak hebben aan solliciteren, op gesprek komen, en weer afgewezen worden.

Zelf ben ik de afgelopen weken ook weer druk aan het schrijven geweest. Niet om aan werk te komen, ik heb gelukkig genoeg te doen. Maar vanaf september moet ik 30 weken stage lopen als beeldtechnicus binnen een audiovisueel bedrijf. Ondanks dat "de markt" staat te springen om beeldtechnici, is het me tot op heden nog steeds niet gelukt om een definitieve stageplek te bemachtigen.

Facilitaire bedrijven en omroepen in Nederland, Duitsland en Belgie hebben allemaal afspraken lopen met diverse gevestigde opleidingscentra, waardoor al hun stageplekken al vergeven zouden zijn. Ik heb de pech dat ik in 2007 aan een nieuwe audiovisuele opleiding in het Limburgse ben begonnen en als eerste lichting een stageplek moet vinden bij bedrijven die niet eens weten dat Limburg bestaat. Laat staan dat ze weten dat er een Raoul Brouns is die een opleiding tot beeldtechnicus volgt in datzelfde Limburg.

Maar we schrijven gewoon verder. Al is het op dit weblog, waar een gefrustreerde HRM-medewerker die op zoek is naar een beeldtechnicus via grote vriend Google op terecht komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten