zaterdag 6 juni 2009

Zo oud als je je voelt


"Je bent zo oud als je je voelt", is een veelgehoorde kreet. Door deze kreet fluctueert mijn leeftijd dagelijks. Soms zijn er dagen dat ik me als een verstandige 21-jarige voel. Maar soms zijn er ook dagen dat ik me als een kind van 4 voel.

Wanneer je je als een kind van 4 voelt, moet je ook dingen doen die een kind van 4 normaliter zou beleven. Zo ging ik deze week vol goede moed naar een super vet speeltuintje. Ik had al lang niet meer op een "wipkip" gezeten, maar het moest er gewoon weer een keer van komen. De eerste minuten op de wipkip ging alles goed en amuseerde ik me kostelijk. Bwoh, dat ik dat allemaal zo lang gemist moest hebben.

"Vroeger" was het leuk om ook met z'n tweeën tegelijk op een wipkip te klimmen. Samen woog je nog steeds niets en paste je perfect op de wipkip. Dat moest ik nu dus ook wel proberen. Nou, ik heb nog nooit zo snel naast een wipkip gelegen, maar oh wat hadden we een plezier.

En plezier hebben is precies waar het om draait als je je als een 4-jarige voelt. Alleen jammer dat de buurman van het speeltuintje het daar niet helemaal mee eens was, maar dat kon misschien ook aan het tijdstip van de dag liggen. Achja, op mijn volgende 4-jarige-dag doe ik het gewoon weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten